Team: Letras 4º Período.
Theme: Rainbow
Tema: arco-íris
Grade: kindergarten
Série: Jardim da infância
Local Class: Faculdade Alfredo Nasser
Local da aula: Faculdade Alfredo Nasser
Duration of
the lesson: 20 minutes
Duração da
aula: 20 minutos
Objective: Working
vocabulary, math, colors, taste and waiting their turns.
Objetivo: Trabalhando vocabulário, matemática,
cores, paladar e esperar a sua vez.
Materials: paper (poster with
rainbow), jelly or powder juice, colorful ballons, data show and speakers.
Materiais:
papel (cartaz com arco- íris), suco ou gelatina em pó colorida, balões
coloridos, data show e caixas de som.
Methodology
(Metodologia)
|
Activity
(Atividades)
|
Questions
(Questões)
|
Fine Motors Skill
(Habilidades
Motoras Fina)
|
Concepts To Be Learned
(Conceitos a Serem
aprendidos)
|
Teacher will introduce the colors to the students
using balloon.
With the music "I can sing a
rainbow "
Kids will sing and learn at the same time.
(Professor
vai apresentar as cores para os alunos utilizando balões de cores diferentes.
Com a música " I can sing a rainbow " As crianças vão cantar e
aprender ao mesmo
Tempo)
|
teacher will talk about rainbow and its characteristics.we
will mention together the colors we can see in the rainbow. Quantify them and
discuss when it appears up in the sky.
(Professor
vai falar sobre arco-íris e suas características. Mencionando juntos as cores
que podemos ver no arco-íris. Quantificá-los e discutir quando eles aparecem
no céu)
|
- How many colors does the rainbow has?
- Does it appear during the day or night?
- When there is sun or rain?
(- Quantas cores que o arco-íris tem?
- Será
que ele aparecer durante o dia ou à noite?
- Quando é
que o arco-íris aparece. Quando há sol ou chuva?)
|
Draw on the big piece of paper a rainbow.
Teacher will have a verity of jelly or juice
powder.
To colors and taste the flavor at the same
time.
(Desenhe em um grande pedaço de papel um arco-íris. Professor terá uma
variedade de gelatina ou suco em pó, para os alunos pintarem e provarem os
sabores ao mesmo tempo)
|
• Kids can recognize sun,
• Kids can name colors of the
rainbow)
• Kids can recognize clouds,
• Kids can recognize rain,
• Kids can recognize textures,
• Rain falls from the sky
• Stars are in the sky
• Sun is in the sky
• Rainbow appears with sun and cloud
together
• Kids can paint with jelly or juice
powder.
(• As crianças podem
reconhecer sol
• As
crianças podem nomear as cores do arco-íris,
• As
crianças podem reconhecer as nuvens,
• As crianças
podem reconhecer chuva
• As
crianças podem reconhecer texturas
A
chuva cai do céu.
• As
estrelas são no céu
• Sol está
no céu
• Arco-íris
aparece com sol e nuvens em conjunto
• As crianças
podem pintar com gelatina ou suco em pó)
|
Music
Red and yellow and
Listen with your eyes
Listen with your eyes Pink and Green
And sing everything you see Purple and orange and blue
You can sing a rainbow Now I can sing a rainbow
Listen with your eyes Pink and Green
And sing everything you see Purple and orange and blue
You can sing a rainbow Now I can sing a rainbow
Sing a rainbow Sing a rainbow
Sing along with me Sing a rainbow too
Nenhum comentário:
Postar um comentário